Держслужбовець - це особа, яка здійснює професійну діяльність, займаючи посади в державних органах та їх апараті, і отримує заробітну плату за рахунок державних коштів.
 
ФорумКалендарьЧаВоПоискПользователиГруппыРегистрацияВход

Поделиться | 
 

 Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України

Предыдущая тема Следующая тема Перейти вниз 
АвторСообщение
Евгений_

Почетный гость
Почетный гость


Сообщения : 9
Репутація : 13
Карма : 0
Дата регистрации : 2015-03-10

СообщениеТема: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Вт Мар 10, 2015 4:52 pm

Пропоную читачів та дописувачів надати відповідні уніфіковані роз’яснення, висловити думки з питань, подібних до мого, так як порушене мною питання виникає неодноразово і у інших державних службовців.
Я державний службовець, займаю посаду заступника начальника державного органу. Стаж роботи в державному органі 6-8 років. Маю післядипломну освіту у сфері управління: магістр державного управління (Академія державного управління при Президенті України за спеціальністю «державне управління»). Навчався за рахунок коштів обласного бюджету за направлення райдержадміністрації. Після закінчення навчання пройшов 0,5 -2 календарних років. Крім профільної (першої), також маю другу вищу освіту, що частково пов’язана з виконанням обов’язків за посадою.
Кандидатами на скорочення штатів є я та інший держслужбовець на посаді головного спеціаліста. Стаж роботи на цьому місті працівника «конкурента» 13-17 років. Післядипломної освіту у сфері державного управління «конкурент» не має. Крім першої профільної вищої освіти, додаткової освіти не має. Працівник - «конкурент» займає посаду нижче, від моєї, але користується більшою особистою приязністю керівника. Я маю суб’єктивну думку про свої суттєво більші професійні навички у порівнянні з даною колегою.
Чи може бути скорочений держслужбовець, який навчався за рахунок бюджетних коштів в Академії державного управління, замість того, хто не навчався? Чи передбачено термін обов’язкового «відпрацювання» певного терміну на посадах державного службовця? Чи існує досудова можливість вирішення питання чи потрібно захищати свої інтереси в адміністративному суді?
Роки через тире вказані для зменшення можливості ідентифікації.
Запрошую до обговорення.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Admin

Основатель
Основатель


Мужчина Сообщения : 145
Репутація : 257
Карма : 11
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Вт Мар 10, 2015 9:41 pm

[Вы должны быть зарегистрированы и подключены, чтобы видеть эту ссылку] пишет:
...
Чи може бути скорочений держслужбовець, який навчався за рахунок бюджетних коштів в Академії державного управління, замість того, хто не навчався?...

Може. Навіть зустрічав подібне на практиці. Коли людина з декількома вищими освітами була скорочена у зв’язку зі зменшенням граничної чисельності працівників. Проте не знаю, чи він отримував освіту в інституті держуправління за рахунок держави, чи власний рахунок. Також багато буде залежати від особистих якостей працівника. Ви можете мати хоч 10 вищих освіт, а на практиці не відповідати жодній.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль http://ne-rabu.dk-one.com
Евгений_

Почетный гость
Почетный гость


Сообщения : 9
Репутація : 13
Карма : 0
Дата регистрации : 2015-03-10

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Ср Мар 11, 2015 8:37 am

Всім доброго дня! Нажаль перша відповідь не відображає натяків на відповідь суті питання. Під час скорочена у зв’язку зі зменшенням граничної чисельності працівників або взагалі з ліквідацією держустанови може відбутися що завгодно. Можливо в моєму випадку скорочення – це зведення особистих рахунків. Але я порушую питання про формальну сторону. Суть питання полягає у тому, що «вчора» держава, в особі керівника держ органу вважала, що працівник, за підсумками декількох років роботи гідний для продовження «кар’єри» державного службовця і слід витрачати державні кошти на навчання, а вже сьогодні цей навчений працівник не потрібний, а залишати в планах іншого, не навченого за державні кошти, який не бажав навчатися. Питання «особистих якостей» пропоную тут не розглядати, а розглядати питання виключно законодавчого підґрунтя порушеного питання. Так само ми не розглядаємо тут особистих якостей керівника та інших суб’єктивний речей, що не підлягають об’єктивному вимірюванню. Відповідність вищих освіти практиці державної служби, це також дискусійне питання для окремої теми форуму і думки тут у кожного будуть виключно суб’єктивними. Формально – наявність профільної освіти в інституті держуправління за рахунок держави якось натякає на те, що працівник начебто трохи більше обізнаний, ніж той, у якого ії не має. Навіть Закон про ДС також відповідно відображає «прихильність» до працівників, хто ії має. Тож у підсумку залишаються наступні питання (хто обізнаний, надішліть посилання на нормативний документ (мені не вдалося знайти)):
1. Чи «винен» держслужбовець щось державі за навчання? Він може звільнитися з держслужби щойно закінчивши інститут держуправління?
2. Як на практиці конкурувати працівникам, кандидатури яких можуть розглядатися, як можливі для скорочення?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1176
Репутація : 1369
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Ср Мар 11, 2015 2:32 pm

Підняте Вами питання про певні переваги випускників НАДУ є до певної міри неоднозначним. Дійсно, якщо держава цілеспрямовано потратила кошти на підготовку фахівця, то має, за логікою, використовувати його по повній. Однак, ПОЛОЖЕННЯ про працевлаштування випускників Національної академії державного управління при Президентові України передбачає обов’язок саме випускника стаціонару НАДУ, який навчався за державним замовленням, відпрацювати на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування після закінчення НАДУ не менш як п’ять років. По-суті обов’язки органів держвлади зводяться лише до прийняття на роботу (службу) направленого ними працівника. Про заочників(вечірників і т.д.) інформацію не знайшов.

Разом з тим, кадрову службу любого органу держвлади при проведенні скорочення цікавить КЗпП. Частина перша статті 40 КЗпП  встановлює, що «Трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках:
1) змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників
Водночас частина друга статті 42 КЗпП визначає перелік категорій працівників, яким надається переважне право на залишення на роботі при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці. Хочу підкреслити, бо на це зазвичай не звертають увагу, що у частині першій статті 42 КЗпП йдеться про те, що керівник та/чи кадровик суб’єктивно (бо кодекс жодних критеріїв не встановлює) визначає(ють), хто з працівників має більш високу кваліфікацію і продуктивність праці. І лише, якщо вони вирішать, що працівник Іванов та Петров мають рівну продуктивність праці і кваліфікацію, то застосовуватиметься більш об’єктивна частина друга статті 42 КЗпП.
Виходячи із своєї скромної практики реорганізацій та скорочень, відмічу, що не зустрічав випадків, коли у претендентів на скорочення "встановлюють" рівну продуктивність праці і кваліфікацію. Зазвичай аргументують продуктивністю праці, а не кваліфікацією.

Водночас, що можу порадити привернути увагу керівника та/чи кадровика до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців (наказ Нацдержслужби України від 13 вересня 2011 р. № 11), який, зокрема передбачає для всіх посад державних службовців МДА наявність такої кваліфікаційної вимоги, як післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією. (Як я зрозумів у вашого "конкурента" така вимога не дотримана) Але про цю вимогу, на практиці, згадують лише тоді коли у потрібного працівника є така освіта.

Щодо повернення коштів державі за навчання в НАДУ, то на скільки я обізнаний (правда давненько ці питання не відслідковую), то досі не затверджено порядок відшкодування коштів випускниками, які не повернулися на держслужбу після навчання, або звільнилися з неї раніше ніж через 5 років.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Евгений_

Почетный гость
Почетный гость


Сообщения : 9
Репутація : 13
Карма : 0
Дата регистрации : 2015-03-10

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Ср Мар 11, 2015 4:26 pm

Дякую за відповідь! Мені добре відомий наказ Нацдержслужби України від 13 вересня 2011 р. № 11, який, зокрема передбачає для всіх посад державних службовців МДА наявність такої кваліфікаційної вимоги, як післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією а ще володіння комп’ютером. А є такі унікуми, які не володіють. Але Ваша відповідь підштовхнула мене до усвідомлення як має виглядати позовна заява з цього приводу. Я взагалі так і думав, що іншого, крім судового, шляху не має намагатися щось доводити. Виходить потрібно іти по лінії судового доведення, що «конкурент» гірший.
А ось «ПОЛОЖЕННЯ про прийом слухачів до Національної академії державного управління при Президентові України» взагалі регулює питання випускників які навчалися за денною формою за державним замовленням.

З іншого боку (давайте подискутуємо?) пункт 7. ПОЛОЖЕННЯ
про працевлаштування випускників Національної академії державного управління при Президентові України має зміст «Випускник Національної академії, який навчався за державним замовленням, зобов’язаний відпрацювати на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування після закінчення Національної академії не менш як п’ять років». Начебто так: на випускника законодавством (постанова кму відноситься до законодавства) покладено обов’язок «відпрацювати на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування не менш як п’ять років». Навченого працівника, що не відпрацював 5 років, скорочують на користь не навченого. Виходить 3 сторона (роботодавець) локальним розпорядчим документом заважає виконати громадянину-працівнику свій обов’язок, покладений на нього законодавством держави.
Якщо б хтось орендував певне майно у власника, а надалі третя сторона своїми діями псувала майно, чи на мав би орендар обов’язок вжити дії до захисту інтересів власника майна?
Здається мені що позов вирисовується. Як вважаєте?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1176
Репутація : 1369
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Чт Мар 12, 2015 6:26 am

В плані дискусії. З позовом звичайно звертатися можна (принаймні логіка у Ваших потенційних доводах є), однак врахуйте також таке:
1. Мені, все-таки, здається, що пункт 7. ПОЛОЖЕННЯ поширюється виключно на випускників денної форми навчання (стаціонару), оскільки заочників і т.п. після закінчення НАДУ працевлаштовувати не потрібно. Вони і так працюють, про що перед кожною сесією подають довідку.
2. Необхідно чітко встановити коло «конкурентів» на скорочення. Бо, якщо у певному структурному підрозділі МДА планується скоротити 1-ну посаду і в ньому працює 1 начальник та 4 головних спеціаліста, то "конкурентами" будуть всі головні спеціалісти. Це до певної міри ускладнює процес доказування "гіршості". У разі якщо йдеться про посаду заступника начальника державного органу, то коло конкурентів зменшується до кількості таких посад (якщо в штатному розписі не написано, наприклад: "заступник начальника з економіки"). Була така ситуація. Хотіли звільнити одного з двох простих (не першого) заступників урядового органу. Довго не виходило і тоді проштовхнули Постанову КМУ про скорочення однієї посади заступника. Прийшли до "жертви" з наказом про його звільнення у зв'язку із скороченням посади, а він їм каже, що у Постанові не написано, що скорочується саме та посада заступника, яку я обіймаю. Потім, здається, і суд був, але подробиць я не знаю.
3. Оскільки це трудовий спір, то відповідач, скоріш за все, буде вказувати, що КЗпП не передбачає преференцій для випускників НАДУ, а у "конкурентів" більша продуктивність праці.


P.S. Пропустив інформацію, про те що під скорочення мають попасти або головний спеціаліст, або заступник керівника. Я правильно зрозумів? Якщо так, то це просто виживання з посади, бо це непорівнянні у плані конкурентів на скорочення посади.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Евгений_

Почетный гость
Почетный гость


Сообщения : 9
Репутація : 13
Карма : 0
Дата регистрации : 2015-03-10

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Чт Мар 12, 2015 8:56 am

«Мені, все-таки, здається, що пункт 7. ПОЛОЖЕННЯ поширюється виключно на випускників денної форми навчання (стаціонару), оскільки заочників і т.п. після закінчення НАДУ працевлаштовувати не потрібно. Вони і так працюють, про що перед кожною сесією подають довідку»

Покритикуйте таку позицию: Звісно, але «ПОЛОЖЕННЯ про працевлаштування випускників Національної академії державного управління при Президентові України» про випускників денної форми конкретно веде мову у п.1. З самої назві положення не випливає, що воно регулює працевлаштування випускників певної форми навчання. Вони ніби про всіх випускників. А пункт 7 також не конкретизую форму навчання. Інших стверджень, що держава опікується тільки «денниками» в положенні не має. Державі хіба байдуже, куди поділись кошти на навчання заочників?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1176
Репутація : 1369
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Пт Мар 13, 2015 7:20 am

Якщо читати виключно 7 пункт, так би мовити вирваним із контексту ПОЛОЖЕННЯ, то він, звісно, не конкретизує форму навчання. Насправді важко однозначно сказати чи таке його формулювання просте недопрацювання, чи свідома позиція. Тим більше, Ви правильно зазначили, що у пункті 34 ПОЛОЖЕННЯ про прийом йдеться про "Випускників НАДУ, які навчалися за денною формою". Я свою, суб'єктивну думку з цього приводу висловив у попередніх постах. Але у Вашому випадку однозначно необхідно чіплятися за таке формулювання.

Щодо коштів витрачених на навчання слухачів усіх форм. Звичайно державі не має бути байдуже . Однак, трішки покопавшись в НПА, знайшов таку цікаву штуку. Раніше (і я про це писав у першому пості) ПОЛОЖЕННЯ (див. постанову від 14 квітня 2004 р. N 468 у першій редакції) передбачало, що "11. У разі неприбуття випускника Академії за направленням без поважної причини або його відмови від перебування на державній службі чи службі в органах місцевого самоврядування протягом п'яти років після закінчення Академії випускник зобов'язаний відшкодувати вартість навчання в Академії в установленому порядку." Зараз, як Ви бачите, цього формулювання не має. Чому? Висновок зробіть самі.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сашок

Активист
Активист


Мужчина Стрелец Сообщения : 191
Репутація : 205
Карма : 10
Дата регистрации : 2014-03-31
Возраст : 26

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Чт Июл 30, 2015 3:17 pm

А я задоволений, що даного формулювання немає Very Happy

Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сашок

Активист
Активист


Мужчина Стрелец Сообщения : 191
Репутація : 205
Карма : 10
Дата регистрации : 2014-03-31
Возраст : 26

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Чт Июл 30, 2015 3:17 pm

Але ж залишилася норма, що
Цитата :
Випускник Національної академії, який навчався за державним замовленням, зобов’язаний відпрацювати на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування після закінчення Національної академії не менш як п’ять років.

І враховуючи те, що п.11 виключили, то от цікаво, яка ж буде санкція, за невиконання п.7? Smile
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1176
Репутація : 1369
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Чт Июл 30, 2015 5:23 pm

Для НАДУ, навіть коли діяв пункт 7, було величезною проблемою стягнути з "порушників" затрачені на навчання кошти, бо все впиралося у відсутність встановленого порядку. Хоча траплялися випадки, коли слухачі/аспіранти денної форми навчання, що покинули дочасно навчання (як правило при призначенні на значну посаду) і не бажали переводитися на заочку (бо навчання для них було не ціллю, а способом пересидіти складні часи не втрачаючи стажу держслужби і отримуючи при цьому стипендію у розмірі своєї зарплати), "добровільно" відшкодовували кошти (за "таксою", як для контрактника), бо їм банально не віддавали трудову книжку.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сашок

Активист
Активист


Мужчина Стрелец Сообщения : 191
Репутація : 205
Карма : 10
Дата регистрации : 2014-03-31
Возраст : 26

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Пт Июл 31, 2015 9:01 am

А ви випадково не знаєте, яка стипендія в аспіранта?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1176
Репутація : 1369
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Пт Июл 31, 2015 4:06 pm

Уже декілька років стипендії в НАДУ обмежені.
З 2013 року у слухачів, які на момент зарахування на навчання до Національної академії за денною формою за державним замовленням перебували на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування, виплачується стипендія у розмірі середньої заробітної плати за останнім місцем роботи, але не більш як 1,5 максимального посадового окладу провідного спеціаліста міністерства, встановленого законодавством.
А, аспірантам НАДУ, якщо я не помиляюся, зробили стипендію, як і звичайним аспірантам ВУЗів.

Ще раніше такого роду обмежень не було, особливо для тих, хто працював на посадах четвертої та вище категорій.

Гарна стипендія (у розмірі середньої заробітної плати за останнім місцем роботи) здається залишилася у слухачів Дипакадемії.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сашок

Активист
Активист


Мужчина Стрелец Сообщения : 191
Репутація : 205
Карма : 10
Дата регистрации : 2014-03-31
Возраст : 26

СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Пн Авг 03, 2015 9:45 am

Зрозуміло, дякую.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Спонсируемый контент





СообщениеТема: Re: Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України    Сегодня в 10:20 pm

Вернуться к началу Перейти вниз
 

Скорочення після закінчення Академії державного управління при Президенті України

Предыдущая тема Следующая тема Вернуться к началу 
Страница 1 из 1

Права доступа к этому форуму:Вы не можете отвечать на сообщения
Форум державих службовців України :: Про головне :: Скорочення/Люстрація/Атестація-
Рейтинг@Mail.ruЯндекс.Метрика