Держслужбовець - це особа, яка здійснює професійну діяльність, займаючи посади в державних органах та їх апараті, і отримує заробітну плату за рахунок державних коштів.
 
ФорумКалендарьЧаВоПоискПользователиГруппыРегистрацияВход

Начать новую тему   Ответить на тему
Поделиться | 
 

 Від Мінюста про реформу

Предыдущая тема Следующая тема Перейти вниз 
АвторСообщение
Admin

Основатель
Основатель


Мужчина Сообщения : 145
Репутація : 257
Карма : 11
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Від Мінюста про реформу   Чт Апр 17, 2014 2:28 pm

Усі конституційні процедури дотримані. Президент не порушував основний закон, коли робив перетасовування уряду країни, вважає міністр юстиції Олександр Лавринович.

За його словами, указ глави держави про реорганізацію, ліквідацію та створення нових центральних органів влади входить у повноваження Президента, які він реалізує за поданням прем’єр-міністра.

Крім того, в повноваження глави держави, передбачені Конституцією, також входить призначення і звільнення міністрів за узгодженням з прем’єр-міністром.

В рамках проведення адмінреформи в Україні буде скорочено понад 50% держслужбовців - Лавринович

У рамках проведення адміністративної реформи в Україні буде скорочено понад 50% державних службовців, заявив міністр юстиції України Олександр Лавринович, коментуючи впровадження адмінреформи і указ Президента “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”.

За його словами, скорочення держслужбовців не відбуватиметься одномоментно «з сьогодні на завтра», а триватиме не один рік. Для людей, яких звільнятимуть, спочатку будуть створені відповідні умови для того, щоб вони могли “знайти собі місце або у державному, або у приватному секторах”, - додав міністр.

Як зазначив О.Лавринович, перший етап скорочення держслужбовців не сприятиме економії значних сум бюджетних коштів, оскільки людям, які будуть звільнятися, треба буде виплатити певні «вихідні» суми. Крім того, за його словами, не виключено, що деяка частина цих людей після звільнення зареєструється у центрах зайнятості, і їм треба буде виплачувати допомогу по безробіттю.

Водночас О.Лавринович запевнив, на наступних етапах проведення амінреформи «економія буде очевидна».

Разом із тим, міністр наголосив, що наразі в Україні, на жаль, працює значна кількість службовців, які діють таким чином, що «не вирішують проблеми, а навпаки – створюють їх». Крім того, він зауважив, що виданий Президентом указ “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”не суперечить законодавству .

Крім того, О.Лавринович поінформував, що наступного тижня на розгляд парламенту планується внести низку законопроектів стосовно адмінреформи, зокрема, про державну службу, про органи центральної виконавчої влади, про Кабінет міністрів України, а також законопроект, який урегульовуватиме діяльність природних монополій.

Лавринович обіцяє оприлюднити на сайті Мін’юсту кадрові зміни, що відбудуться у відомстві в рамках адмінреформи

Міністр юстиції України Олександр Лавринович обіцяє оприлюднити на сайті Мін’юсту кадрові зміни, що відбудуться у відомстві в рамках проведення адміністративної реформ.

«Кадрові рішення будуть прийняті і вивішені на сайті», - сказав міністр.

“У нас буде зміна внутрішньої структури, будуть зміцнені окремі підрозділи, тобто буде створена ціла система, яка буде працювати не гірше, а навіть ефективніше, ніж працює сьогодні”, - додав він.

На наступному пленарному тижні до парламенту внесуть перші законопроекти щодо адмінреформи

Наступного пленарного тижня на розгляд парламенту планується винести низку законопроектів стосовно адмінреформи.

Про це заявив міністр юстиції України Олександр Лавринович на прес-конференції.

“Зокрема, це буде законопроект про державну службу, про органи центральної виконавчої влади, про Кабінет Міністрів України, а також законопроект, який урегульовуватиме діяльність природних монополій”, - пояснив він.

У Мін’юсті сподіваються, що парламент не зволікатиме з розглядом законопроекту про мирні зібрання громадян

У Міністерстві юстиції України сподіваються, що парламент не зволікатиме з розглядом законопроекту про мирні зібрання громадян.

Про це міністр юстиції Олександр ЛАвринович повідомив на прес-конференції у Києві, відповідаючи на питання журналістів.

«Я не впливаю на строк розгляду в парламенті. Але ми просимо, щоб це питання було розглянуто якомога швидше», - сказав він.

Міністр повідомив, що законопроект пройшов експертизу У Венеціанській комісії та ОБСЄ. Ці інституції схвально оцінили законопроект та надали кілька зауважень до нього.

Лавринович сподівається, що ВР до кінця року ухвалить зміни до антикорупційних законів

Міністр юстиції Олександр Лавринович сподівається, що Верховна Рада до кінця року ухвалить зміни до антикорупційних законів, що доопрацьовуються Міністерством юстиції.

«Сподіваюсь, що парламентарії це зроблять швидко», - сказав міністр.

При цьому він зауваживши, що в разі, якщо зміни не будуть ухвалені до 31 грудня цього року, то з 1 січня наступного року набудуть чинності законопроекти, які були прийняті з великими помилками.

Наступного року в Україні буде створено спецорган, що займатиметься питаннями заборони катувань у місцях позбавлення волі

У Міністерстві юстиції сподіваються, що наступного року в Україні буде створено і почне працювати спеціальний орган, який займатиметься питаннями заборони катувань, нелюдського чи такого, що принижує гідність поводження, в місцях позбавлення волі.

Про це сьогодні на прес-конференції в Києві повідомив міністр юстиції Олександр Лавринович.

За його словами, відповідний законопроект розроблений.

"Ми подали проект указу Президента про створення спеціального органу, який має контролювати такий важливий напрямок, як поводження у місцях позбавлення волі. Цього року такий орган буде створено", - наголосив міністр.

Водночас, він поінформував, що також на виконання указу Президента буде створено ще один спеціальний орган, який займатиметься захистом персональних даних громадян.

Мін’юст рекомендує уряду розглянути питання про ліквідацію Нацкомісії з питань захисту суспільної моралі

Міністерство юстиції України рекомендує уряду в рамках проведення адміністративної реформи розглянути питання про ліквідацію Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі.

Про це міністр юстиції Олександр Лавринович повідомив сьогодні на брифінгу у Києві, відповідаючи на питання журналістів.

За його словами, «це якийсь дивний орган…, і ми рекомендували Кабінету міністрів розглянути питання доцільності існування цього органу».

При цьому міністр зауважив, що в Україні є певні органи, які можуть виконувати функції Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі, і саме їх передбачається ними наділити.

Як повідомляв УНІАН, в указі Президента України Віктора Януковича від 9 грудня про “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”, серед іншого, глава держави доручив Кабміну вирішити в установленому порядку питання щодо ліквідації Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.

За матеріалами інформагентства УНІАН
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль http://ne-rabu.dk-one.com
Vlad

Модератор
Модератор


Мужчина Телец Сообщения : 1185
Репутація : 1341
Карма : 42
Дата регистрации : 2014-08-14
Возраст : 39

СообщениеТема: Re: Від Мінюста про реформу   Пн Апр 27, 2015 11:14 am

Методика формування спроможних територіальних громад

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 8 квітня 2015 р. N 214

Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад

Детальніше...
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Vlad

Модератор
Модератор


Мужчина Телец Сообщения : 1185
Репутація : 1341
Карма : 42
Дата регистрации : 2014-08-14
Возраст : 39

СообщениеТема: Re: Від Мінюста про реформу   Пт Май 22, 2015 10:28 am

В Украине могут сделать "уезды" вместо областей и "общины"

Конституционная комиссия обсуждает идею переименования административно-территориальных единиц в общины, уезды и регионы.

Однако это произойдет, если такое решение комиссия примет и Конституционный Суд его одобрит, рассказал "Украинской правде" член Конституционной комиссии Леонид Емец.

Он сказал, что члены рабочих групп дискутировали относительно переименования территориальных единиц самого низкого звена на "общины" или "волости", но остановились на общинах.

По словам Емца, необходимость такого переименования специалисты обосновываются тем, что исторически именно такие названия соответствовали характеристикам, которые предполагает будущая конституционная реформа.

Он также подчеркнул, что территориальные единицы в любом случае придется переформатировать в процессе реформ, поскольку они неоднородны сейчас.

Раньше модератор рабочей группы по вопросам децентрализации Конституционной комиссии Михаил Теплюк рассказал об идеях организовать самоуправление на трех уровнях.

"Пока рабочая группа осталась на позиции назвать первичный уровень, первичную административно-территориальную единицу низовой общиной", - говорил он.

"Учитывая, что будет процесс реформирование существующих районов, члены рабочей группы предлагают – это рабочий вариант – называть среднее звено в системе административно-территориального устройства – уезд и наивысшее звено – регион", - добавлял Теплюк.

"Члены рабочей группы решили предложить конституционной комиссии такие определения: одно или несколько поселений с прилегающими территориями составляют общины. Поветом является административно-территориальная единица, в которую входит несколько общин", - объяснял он.

Как известно, волостью традиционно назывались территориальные единицы нижнего уровня в странах Восточной Европы, включая времена Российской империи. Уезд – большая административно-территориальная единица, распространенная в странах Европы, Азии, бывшем СССР и Российской империи.

"Украинская правда", "Интерфакс-Украина"
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Vlad

Модератор
Модератор


Мужчина Телец Сообщения : 1185
Репутація : 1341
Карма : 42
Дата регистрации : 2014-08-14
Возраст : 39

СообщениеТема: Re: Від Мінюста про реформу   Пт Май 29, 2015 9:22 am

Анатолій Ткачук: Всі погодилися з тим, що термін "район" буде змінено на "повіт"

Анатолій Ткачук не має начальницького кабінету в Міністерстві регіонального розвитку і формально навіть не є держслужбовцем – посаду заступника міністра він полишив навесні 2010 року, після перемоги Януковича, а минулого року – не схотів повертатися.


Але часом вплив визначається не лише посадою. Ткачука називають співавтором усіх законопроектів про адміністративно-територіальну реформу, яка нині лише набирає обертів. Саме з ним радяться в уряді, обираючи, як має змінюватися устрій держави. Звісно ж, він бере участь і в підготовці змін до Конституції, які будуть частиною адміністративно-територіальної реформи.

Нинішня "позаурядова" посада Ткачука – директор з питань науки та розвитку ГО "Інститут громадянського суспільства" – дозволяє йому також бути відвертішим у критиці влади і в розповіді про те, хто ж насправді гальмує зміни устрою держави.

Ми прийшли на інтерв'ю, щоби ще раз підтвердити опубліковану "Європейською правдою" інформацію про параметри об’єднання громад та районів. Але зрештою дізналися і про те, що за новою Конституцією райони в Україні замінять повітами, і про те, що термін повноважень органів місцевого самоврядування має суттєво зменшитися, і про інші подробиці реформи.

"Досвід Європи свідчить, що добровільно – не вийде"

– Уряд наполягає, що у нас об’єднання громад виключно добровільне. Водночас Конгрес місцевих влад Ради Європи оприлюднив звіт, в якому наводить урядові плани та індикатори. То чи існує план, пропорція об’єднання?

– Не можна говорити про пропорції, тому що пропорція в різних місцях буде зовсім різною. Але те, що ми промоделювали, дає змогу орієнтуватися на певні цифри.

Якщо виділити центри економічної активності, центри громад, то їх виходить досить небагато, якраз в межах тих півтори тисяч, які названі, чи двох тисяч. Остаточні значення залежать від того, як детально буде опрацьовано території в областях.

А добровільність і планування – це не взаємовиключні речі, адже держава визначає адміністративно-територіальні одиниці, а не громади.

В принципі, держава могла сама поділити територію так, як вважає за потрібне. В деяких країнах саме так проходило. Приміром, в Латвії міністерство розробило карту, затвердило її – і крапка. Але Україна – достатньо велика, і сил міністерства на це точно не вистачить.

Тому було прийнято рішення, що адміністративні плани формують області, а міністерство задає певні рамки.

Отже, цифри – орієнтовні, але вони є реальними, близькими до істини. І сьогоднішнє моделювання, яке проводиться в областях, показує, що кількість може бути навіть меншою.

– Ви бачите якийсь прогрес у об’єднанні?

– Я бачу прогрес щодо підготовки прогресивних планів. Це перший етап – підготовка перспективного плану, тобто визначення мапи, в рамках якої відбувається добровільне об’єднання. Після того, як це затверджено, починається процес добровільного об'єднання. Або не починається.

– Чекайте, але навіщо тоді ця "добровільність", якщо межі об’єднання все одно визначені планом, на рівні області?

– Це запитуйте у політиків, навіть у політиканів, які бояться приймати рішення і починають розказувати, що ми такі круті, ми зробимо це добровільно, та ще й до виборів.

Хоча досвід всього світу, всієї Європи свідчить, що так не вийде...

До прикладу, Данія: в 1958 році почала добровільний етап, в 1973-му завершила добровільний етап. Другу реформу вже зробили швидко: затвердили карти і за два роки почали працювати на новій основі. В Швеції аналогічна ситуація: з 1960 по 1974 рік мучилися з добровільним об’єднання, поки не прийняли (директивне) рішення.

В Латвії – те саме: з 1998 по 2008 товклися-товклися, платили гроші за добровільне об'єднання, і чим це закінчилося? А нічим. Тому що в реальності об'єднуються лише в тому разі, якщо громади розуміють: держава все одно змусить об'єднатися, а якщо зробити це добровільно, то є можливість отримати для себе додаткові ресурси.

Я скажу дещо крамольну річ: я боюся добровільного об'єднання в межах перспективних планів в ситуації, коли не прийнято рішення про адміністративно-територіальний устрій України. Тому що ми можемо отримати руйнацію системи. Ось приклад: Волочиський район Хмельницької області. За планом там створюється три громади. Припускаємо, що дві громади створилися, а третя – ні. Яка тоді компетенція району? Хто виконує повноваження тих 5-6 сільрад, які не об’єдналися?

Тут купа питань.

Тому ми, експерти, в рамках робочої групи (при Мінрегіонбуді) розробили під ключ всі законопроекти: про адміністративно-територіальний устрій, про порядок проведення реформи адміністративно-територіального устрою, про органи місцевого самоврядування, місцеві адміністрації тощо.

Ми офіційно їх передали в Мінрегіон, віце-прем'єру, голові ВР, в АП.

– І яка їхня доля нині?

– Далі все залежить від їхнього політичного рішення – чи вирішать робити системну реформу, чи буде продовжуватися нинішня несистемна робота, яка навряд чи має великий шанс на успіх і яку я розглядаю як психологічну підготовку до реформ.

Хоча нинішній етап теж має великий позитив – почалися дискусії, люди почали самі чухати потилиці і розуміти, що їм не потрібне утримання сільради, яка нічого не дає для громади, у якої ресурсу вистачає лише на зарплатні й комунальні послуги, і більше ні на що не лишається.

Це занадто неефективно для бідних територій бідної держави!

Тож нині формується громадська думка про невідворотність реформи.

Мені казали: "повіт – нехарактерно для України".
Чому нехарактерно? Навпаки!

– Рада Європи, а саме її Центр експертизи реформ місцевого самоврядування, на початку року передали в Мінрегіон детальні рекомендації для ефективного проведення реформи - своєрідний посбник, що базується на досвіді багатьох країн Європи. Їх перший пункт – необхідність визначити часові рамки проведення реформи. За вашою інформацією, уряд нині має такі рамки?

– Часові рамки в нас викладені в концепції реформи місцевого самоврядування.

В 2014 році ми мали забезпечити прийняття законів, в 2015 році – провести необхідні організаційні заходи, щоб вибори пройшли на новій основі. З 2016 року у нас повинна була бути нова система. І це було реально.

Але вони не виконані. По факту закон про добровільне об’єднання ухвалили лише цього року, тому часові рамки розвалились, на сьогодні їх немає.

Тепер встигнути до виборів – нереально.

– Яким є намір влади в нинішній ситуації? Вибори на носі.

– Найреальніше, що вибори пройдуть на нинішній територіальній основі, тому що до виборів це змінити неможливо. А далі...

Якщо залишиться добровільний процес, то все буде тягнутися як "вялотєкущая шизофренія" – довго, нудно і безрезультатно.

Тому найкращий варіант – і сьогодні це розглядається серйозно – це зміни терміну, на який мають проводитися вибори. Бо п'ять років для місцевого самоврядування – це дуже багато.

В Європі я не знаю прикладів, де муніципалітети обиралися б на п'ять років. Стандарт – три-чотири роки. В проекті змін до Конституції нині записано три роки. Це реальний вихід, бо після виборів можна спокійно прийняти необхідні закони і за три роки провести вибори на новій основі.

– Але за збереження добровільного об’єднання і за три роки нереально вийти на успіх.

– Як бачите...

– А в уряді це розуміють?

– (позіхає) Складно сказати.

– То якою буде система адміністративно-територіального устрою? Дворівнева чи трирівнева?

– Україна надто велика і не може обійтися дворівневою системою. Ми не створимо надто потужні громади, які зможуть взяти на себе компетенцію, яка зараз належить районам. А передати ці компетенції на обласний рівень... Це буде занадто далеко. Хочемо-не хочемо – доведеться зберігати районний рівень.

Єдине що – здається, погодилися з тим, щоб змінити назву "район" на "повіт". Це – погоджена концепція.

І в робочій групі Конституційної комісії зрештою теж всі погодилися з такою назвою.

– Невже не було заперечень?

– Звичайно, скільки депутатів – стільки різних думок, і не тільки про повіти.

Дехто наполягав, що має лишатися "населений пункт", хоч вмирай. Хоча українською мовою є назва поселення. І тут є принципова відмінність, бо за українською назвою люди "поселилися", а населений пункт хтось створив, "населив". Але зрештою домовилися про "поселення".

Так само йшла дискусія про район і повіт. Казали, мовляв "повіт – нехарактерно для України". Чому нехарактерно? Навпаки!

Але аргументом стало те, що після об’єднання районів виникатиме плутанина, про який район йдеться – про старий чи про новий? Тому має бути нова термінологія.

І щодо обласного поділу – ми залишили родове поняття "регіон", яке буде вживатися замість довгого терміну "області, Автономна республіка Крим, Київ та Севастополь". Хоча, на мій погляд, краще було би замість "регіону" вживати "край", але до цього не дійшли.

Також в нашому проекті вже не передбачається міст обласного значення чи міст-повітів, тобто великих міст, які відокремлені від оточуючої сільської території. Зараз у нас саме така ситуація – навколо великих міст, обласних центрів, є "район-бублик", сільська територія, яка не має центру зростання.

Хоча не всі згодні. Асоціація малих міст разом з "Батьківщиною" кажуть: "Давайте всім містам надамо статус міст обласного значення, витягнемо їх з районів". Але ж практика показала, що якщо з району витягнути місто, залишиться повний депресняк, без внутрішніх зв’язків.

Витягування міст з адміністративних територій іде на шкоду і адмінтериторіям, і містам.

– Як ви очікуєте, коли буде затверджено конституційну реформу в частині місцевого самоврядування? Встигнемо цього року?

– Не знаю... Чим довше це розтягується, тим менше шансів.

Я не бачу там жодних проблем, крім політиканства. Все практично готове, і є навіть висновки Венеціанської комісії від 2014 року щодо тексту, який ми дещо "підрихтували". Але є голова Верховної ради, є президент, у них свої плани, свої домовленості.

– Але ж ви маєте відчувати, чи є налаштованість?

– Тому я нічого й не кажу, бо відчуваю настрої...

"Приклад Латвії показав
проблеми реформи під політичну доцільність"

– Від кого ви чекаєте найбільшого спротиву реформі?

– В першу чергу це – слабкі сільські голови, які бояться лишитися без роботи. І через це починають вигадувати "страшилки".

Розказують вчителям, що позакривають школи, бо нема чим платити зарплати.

І це – попри те, що сільради не фінансують школи і ними не управляють. Цим займаються райони! А вчителі, наче й розумні люди, вірять цій маячні.

Але спротив йде не лише від сільських голів. З'явилася ще одна загроза – на районному рівні. Зараз райони отримали ресурси, вони стають більш впливовими. Але коли будуть створені громади, частину впливу в них заберуть. Тому вони кажуть: мовляв, ми зробимо все самі.

Ну і третя перешкода – політикани, для яких боротьба проти чогось, а не за щось – це вершина політичної кар’єри.

– Чи не є перепоною необхідність створення інфраструктури, будівель, на які у держави просто немає грошей?

– Я не вважаю, ще це – перепона.

Є два способи зберегти гроші. Перший спосіб – нічого не витрачати і сидіти голодним і холодним, другий спосіб – витрачати з розумом, щоб кожна копійка за певний час приносила додатковий результат.

Проведення реформи – це інвестиція, яка має дати новий поштовх. Невкладення грошей в реформи – це постійне витрачання грошей в чорну діру, яке не дає результату.

Сьогодні на багатьох територіях ми робимо моделювання. Припустимо, є 8 сільрад, в кожній по 5 осіб. Це 8 голів, 8 секретарів, 8 бухгалтерів і сторожі. Це – витрати ні на що.

А тепер буде одна громада, в ній 8 старост – не дуже ефективне витрачання грошей, але це комунікація з населенням. Але буде не 8 бухгалтерів, а один, і буде планово-економічний відділ – кілька людей, які займаються плануванням податкових надходжень, бюджету, куди інвестувати гроші, буде юридична служба – один чи два юристи, з якими рішення ради будуть нормальні, а не такі, які щоразу оскаржуються.

Буде архітектурне бюро – може, одна чи дві людини, але це буде просторове планування, планування території, дотримання режиму забудови, все на місці. І буде зацікавленість громади в тому, щоб щось будувалося. Бо якщо будується – це податок на нерухомість і це люди, які приїжджають.

Отже, при тій самій чи меншій кількості людей результативність буде зовсім інша. Тому тут головне – не економія.

– Де ми можемо говорити про успішні кроки реформи?

– Найрішучіший прогрес у нас відбувся в сфері бюджетної реформи. Тут відбулася бюджетна революція, зміни дуже кардинальні. Змінено підходи до формування бюджетів і бюджетного вирівнювання і на сьогодні наша бюджетна система подібна до північноєвропейських країн. Вже перший квартал показав, що громади мають кращий фінансовий результат, ніж мали би, якби залишилась стара бюджетна система.

Але, звичайно, тут є ризики.

Новий підхід створює мотивацію для розвитку громад, але також закладає більші диспропорції між економічно більш спроможними і економічно слабкими. Тому чим довше ми будемо тягнути з реформою територіального устрою, тим довше зростатиме диспропорція між багатими і бідними, що катастрофічно неприпустимо, бо держава має займатися зменшенням цих диспропорцій.

Тому, сказавши "А", ми маємо дуже швидко говорити "Б" і створювати спроможні громади. Знову ж таки, політикани не розуміють цієї нової філософії, не розуміють, що відбулося з бюджетом, і дають обіцянки, які руйнують ті революційні кроки, які були зроблені.

– Чи можемо ми бути певні, що не повторимо помилок тієї ж Латвії, яка провела реформу територіального устрою неефективно, за політичними мотивами?

– Убезпечити країну від політичних домовленостей не може ніхто.

Візьмемо проект закону про добровільне об’єднання, який також ми готували. Він, до речі, мав іншу назву – "Про право громад на об'єднання", відчуваєте різницю? Так от, у тому законопроекті було багато моментів, які виключали різночитання.

В процесі "опрацювання" цього законопроекту змінили не лише назву, яка одразу вступила в дисонанс зі змістом, але й купу конкретних параметрів об’єднання. Пояснювали: нас не зрозуміють, не підтримають, давайте ми ці речі винесемо із тексту закону в методику.

Потім приходить період підготовки методики, ми даємо проект на 9 сторінок, а в ухваленому – 3 сторінки. Пояснюють: так нема ж цих параметрів в законі, тому не можемо їх прописати в методиці. В результаті ми отримали модель, де можуть бути найрізноманітніші тлумачення. Щоб не допустити надмірного зловживання на обласному рівні, введено норму, що остаточне рішення приймає Кабмін.

Хоча це також не виключає лобізму.

На жаль, Латвія показала, що таке політична доцільність, коли депутати між собою наторгувалися, наробили маленьких додаткових країв (адмінодиниця в Латвії), а тепер всі чухають потилиці, що з ними робити.

источник
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Vlad

Модератор
Модератор


Мужчина Телец Сообщения : 1185
Репутація : 1341
Карма : 42
Дата регистрации : 2014-08-14
Возраст : 39

СообщениеТема: Re: Від Мінюста про реформу   Чт Апр 28, 2016 8:09 am

У Мінрегіоні презентували дві концепції оптимізації районного рівня

28.04.16
В умовах проведення реформи місцевого самоврядування, децентралізації, коли йде процес об’єднання громад, відбувається передача їм значних повноважень, ресурсів і відповідальності, - виникла гостра необхідність переглянути систему територіальної організації влади на рівні районів, яка сьогодні стає неефективною.


З цією метою фахівці експертної групи, що діє при Мінрегіоні, запропонували бачення щодо майбутньої оптимізації системи територіальної організації влади на районному рівні.

Зокрема, концепцією, яку пропонує голова правління Центру політико-правових реформ ІгорКоліушко, передбачається створення адміністративних округів, які утворюються на базі декількох існуючих районів. «Ми не можемо зараз в усіх районах – і в дрібних, де мешкає 7 тисяч населення, і в великих, де є 180 тисяч жителів, - мати однакову структуру органів виконавчої влади. Це нерентабельно і неефективно», - вважає експерт.

Отже, на його думку, основним критерієм створення майбутніх адміністративних округів повинна стати чисельність населення, яка має бути не меншою за 150 тисяч жителів. Центрами таких округів стануть відповідно до концепції найбільші міста області. Такий підхід, на думку експерта, дозволить створити 130 ефективних адміністративних округів замість 490 існуючих нині районів. «За основу поки що ми взяли райони, але у подальшому цей поділ треба буде робити по перспективним планам формування громад областей. Саме громади мають стати основою для організації територій і для встановлення меж майбутніх адміністративних округів», - зазначив Ігор Коліушко.

Натомість директор Інституту розвитку територій Юрій Ганущак вважає, що більш обґрунтовано створювати нові адміністративні округи на базі госпітальних округів, методику формування яких найближчим часом має запропонувати Міністерство охорони здоров’я. «При створенні адміністративних округів не зовсім правильно орієнтуватися лише на чисельність населення. Треба враховувати також зону обслуговування.

Державні адміністрації розташовувати можна де завгодно, а от центри госпітальних округів мають бути лише там, де вже є медична інфраструктура і сформовані потоки пацієнтів. І вже на ці логічно створені госпітальні округи потрібно накладати адміністративні. Навпаки не вийде», - вважає експерт. За підрахунками Юрія Ганущака, госпітальних округів має бути не більше 100.

Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода подякував експертам за роботу і пропозиції. «Обидві думки важливі і будуть враховані в подальшому процесі законодавчого регулювання зазначеного питання», - сказав він.

Перший заступник Міністра також нагадав, що найближчим часом буде поданий на погодження до центральних органів виконавчої влади законопроект «Про засади адміністративно-територіального устрою України». «Питання оптимізації субрегіонального рівня, утворення нової територіальної основи для розміщення органів виконавчої влади можна було б вирішити в рамках Програми реформування адміністративно-територіального устрою, яку буде підготовлено в розвиток положень зазначеного законопроекту, беручи до уваги запропоновані експертами концепції», - підсумував В’ячеслав Негода.

Довідково
План дій Уряду на 2016 рік передбачає схвалення концепції оптимізації системи територіальної організації влади та утворення нової територіальної основи для розміщення органів виконавчої влади та інших державних органів. Розробити цю концепцію доручено Мінрегіону разом з іншими центральними органами виконавчої влади та облдержадміністраціями.

МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ/
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Спонсируемый контент





СообщениеТема: Re: Від Мінюста про реформу   Сегодня в 8:55 am

Вернуться к началу Перейти вниз
 

Від Мінюста про реформу

Предыдущая тема Следующая тема Вернуться к началу 
Страница 1 из 1

Права доступа к этому форуму:Вы можете отвечать на сообщения
Форум державих службовців України :: Реформування, адмінреформа, децентралізація в Україні :: Про адміністративну реформу-
Начать новую тему   Ответить на тему
Рейтинг@Mail.ruЯндекс.Метрика