Держслужбовець - це особа, яка здійснює професійну діяльність, займаючи посади в державних органах та їх апараті, і отримує заробітну плату за рахунок державних коштів.
 
ФорумКалендарьЧаВоПоискПользователиГруппыРегистрацияВход

Поделиться | 
 

 Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)

Предыдущая тема Следующая тема Перейти вниз 
АвторСообщение
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Июл 04, 2014 6:57 am

Пропонується обговорювати ініціативи нового керівництва Національного агентства України з питань державної служби
(Костянтин Ващенко).
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
dava

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 403
Репутація : 454
Карма : 41
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Июл 23, 2014 8:38 pm

ничего хорошего не ожидаю http://www.nads.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=919635&cat_id=34595
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Чт Июл 31, 2014 2:03 pm

Ось і вийшла Програмна стаття нового керівника Національного агентства України з питань державної служби К.Ващенка. Тут і про скорочення і про зарплату і про реформу держслужби.
Що впадає в око, принаймні мені, що він, на відміну від Д.Бродського, говорить про недоліки та реформи не революційно-голослівно, а "с чувством, с толком, с расстановкой". Детальніше тут
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Сен 26, 2014 4:01 pm

Важкувато обговорювати ініціативи ... коли сайт Нацдержслужби не працює три тижні.

Напевно ремонтують Like a Star @ heaven .
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Окт 21, 2014 3:32 pm

А напоследок я скажу... Інтерв'ю з Денисом Бродським, людиною, яку не почули бюрократи :-) http://www.epravda.com.ua/publications/2014/10/21/497857/
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Максим

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 977
Репутація : 1095
Карма : 86
Дата регистрации : 2014-03-28

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Окт 24, 2014 12:42 pm

Нужен рабочий адрес електронной почты Нацдержслужби. На офсайте не работает.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
dava

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 403
Репутація : 454
Карма : 41
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Окт 24, 2014 2:13 pm

На сайте КМУ значится такой: е-mail: zagal@nads.gov.ua
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Віталій

Я в гостях
Я в гостях


Сообщения : 1
Репутація : 1
Карма : 0
Дата регистрации : 2014-11-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Ноя 26, 2014 9:47 am

Цікава позиція Нацдержслужби: сайт не працює, НПА, зареєстрованих на сайті http://zakon1.rada.gov.ua/, давно не має, роз’яснень щодо проходження ДС, особливо за умови майже воєнного стану в державі, не надають. Позиція без позиції - цікава форма на етапі реформування країни, зокрема, у сфері державного управління і державної служби.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Ноя 26, 2014 1:00 pm

Для мене загадка, як керівник може керувати службою, якщо він із сайтом своєї установи не може справитись? Про яке електронне урядування ми ведемо мову??
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 10, 2014 8:40 am

Нарешті нібито запрацював сайт Нацдержслужби. Пишу "нібито", бо останніми проектами актів законодавства є проекти Уряду М.Азарова. В іншому сайт не змінився. Цікаво, для чого його було відключати на декілька місяців?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 10, 2014 11:10 am

@LEXXX пишет:
Нарешті нібито запрацював сайт Нацдержслужби. Пишу "нібито", бо останніми проектами актів законодавства є проекти Уряду М.Азарова. В іншому сайт не змінився. Цікаво, для чого його було відключати на декілька місяців?

Перше, що приходить на ум - змінився адміністратор сайту, пароль не передав. Поки знайшли, поки пальці в двері засунили, поки сказав паролі - от 2 місяці і пройшло Very Happy
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
dava

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 403
Репутація : 454
Карма : 41
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 10, 2014 11:21 am

dimam1974 пишет:

Перше, що приходить на ум - змінився адміністратор сайту, пароль не передав. Поки знайшли, поки пальці в двері засунили, поки сказав паролі - от 2 місяці і пройшло Very Happy

Слышал, что так все и было Razz . У нас вот тоже такои работает, все на себе зациклил. Уйдет, страшно подумать что будет What a Face
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 10, 2014 1:11 pm

и они еще борятся за звание дома высокой культуры быта... clown
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Максим

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 977
Репутація : 1095
Карма : 86
Дата регистрации : 2014-03-28

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Дек 19, 2014 10:07 am

19 грудня у Національному агентстві України з питань державної служби відбудеться заключна конференція з нагоди закриття проекту Twinning для Нацдержслужби «Підтримка розвитку державної служби в Україні».

У ході конференції планується здійснити загальний огляд досягнень проекту та обговорити наявні можливості і виклики на шляху реформування державної служби  в Україні.

У заході візьмуть участь Голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко, керівник проекту Twinning Марчін Сакович, постійний радник проекту Пьотр Кульпа та інші.

Початок заходу: 10.00.

Місце проведення конференції: вул. Прорізна, 15, адмінбудівля Національного агентства України з питань державної служби, 6 поверх.

У ході конференції передбачено підхід до преси.

Заявки на акредитацію прохання надавати до 17.00 18 грудня за тел.: 256-00-23,  256- 00-63.

Акредитація обов’язкова.

Довідково

Проект впроваджувався Національною школою публічного адміністрування (Республіка Польща) (KSAP) та Національною школою Уряду (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії в Україні) (NSG).

Метою діяльності проекту було посилення спроможності Нацдержслужби здійснювати реформування державної служби шляхом запровадження стратегічного підходу до вироблення відповідної державної політики, застосування нових інструментів управління людськими ресурсами та сприяння суспільному визнанню державної служби.

Організатори конференції – Національне агентство України з питань державної служби та проект Twinning «Підтримка розвитку державної служби в Україні».

kmu.gov.ua
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 24, 2014 4:09 pm

РУКОПИСИ НЕ ГОРЯТ Twisted Evil

Із Висновку Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування ВРУ від 22.12.2014р.

"Нацдержслужба України підтримує даний законопроект (про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо відтермінування набрання чинності) № 1072 від 08.12.2014 Ляшка) та повідомляє про відсутність до нього зауважень і пропозицій."

А як же попередні заяви про його (Закону України "Про державну службу") недосконалість? Чи якщо з 2016 року то все гаразд?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Максим

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 977
Репутація : 1095
Карма : 86
Дата регистрации : 2014-03-28

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Дек 24, 2014 10:18 pm

@LEXXX пишет:
А як же попередні заяви про його (Закону України "Про державну службу") недосконалість? Чи якщо з 2016 року то все гаразд?
Ну так уже одному руководителю НДС говорили триматись стильця... Вот нынешний придерживается указаний премьера.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Янв 13, 2015 3:58 pm

Костянтин Ващенко: Всі призначення на держслужбу проводитимуться виключно через конкурс….

Реформа державного апарату є, мабуть, найголовнішою, бо відсутність ефективних та мотивованих держслужбовців унеможливлює всі інші реформи. Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк, говорячи про чиновницьку «махіну», визнає, що «внизу отакенні гирі», з якими «ходити важко – а треба злетіти».

Ситуацію частково має виправити новий закон про держслужбу, розробку якого курує Національне агентство з питань державної служби. Його нещодавно призначений керівник Костянтин Ващенко – на держслужбі з 1993 року, працював головним консультантом апарату РНБО, першим заступником голови Держкомітету з питань молоді і спорту, керівником Держкомітету з питань регуляторної політики та підприємництва, заступником міністра соціальної політики та віце-прем’єра.

Ващенко розповів «Главкому» про нюанси майбутніх змін в держслужбі та про те, як залучити на державну роботу професіоналів.

«Часто невеличкі посади зайняті чиїмось друзями та «позвоночниками»

Реформа неефективного та роздутого держапарату названа новою владою однією з ключових. Але поки ми чуємо лише регулярні рапорти про скорочення, що важко назвати реформою саме по собі.

Насправді, скорочення аж ніяк не є показником ефективності, тому нашим завданням було розробити і представити новий закон про державну службу. Сьогодні Україна продовжує жити за законом, який був прийнятий ще в 1993-му році, і очевидно, що норми, які в ньому записані, аж ніяк не відповідають завданням, які стоять сьогодні. І цей закон говорить не про функціонування і ефективність, а більше опікується питаннями соціальних гарантій, пенсій держслужбовців – тобто речами, які пов’язані більше з якимось преференціями. Роботу над новим законом ми завершили, цьому передувало декілька місяців напруженої роботи, над якою нам вдалося об’єднати всіх вітчизняних провідних експертів, науковців, інститути громадянського суспільства… По суті, національне агентство створило майданчик, де відбувалося фахова дискусія – вона була непроста, але ми напрацювали текст цього законопроекту. Крім вітчизняних експертів, дякуючи Єврокомісії, представництву ЄС в Україні, вдалося залучити і закордонних – британців, німців, словенців, латвійців, поляків. Також нам вдалося заручитися експертною підтримкою програми SIGMA – спеціальної програми ЄС, яка якраз опікується питаннями реформи державного управління і рекомендації якої важливі з точки зору співвіднесення національного законодавства з принципами і підходами, які прийняті в Євросоюзі. Тобто ми максимально враховували кращі європейські практики і рекомендаці. Зараз завершується погодження законопроекту в міністерствах і відомствах і, думаю, одразу після свят він буде внесений на розгляд Кабміну, після чого переданий Президенту для внесення в Верховну Раду.

І які найцікавіші новели в цьому законопроекті?

По-перше, ми забезпечимо чітке відділення політиків від державної служби – розмежовуємо політичні і адміністративні посади. Сьогодні, на жаль, без такого розмежування професійні державні службовці часто страждають від політичних змін, постійно відбувається ротація кадрів…

Але є й такі, які залишаються при будь-якій владі.

Таких небагато і це не завжди є свідченням ефективної роботи. Тому ми сьогодні говоримо, що в кожному міністерстві повинен бути запроваджений інститут держсекретарів. Завдання міністрів та їхніх заступників, які є політичними фігурами, – визначати напрямок розвитку тієї чи іншої сфери, а власне реалізовувати і напрацьовувати конкретні нормативні акти, забезпечувати поточне управління повинні професіонали.

Інститут держсекретарів, що прописаний в коаліційній угоді, піддавався критиці як такий, що призведе до двовладдя в міністерствах.

Не призведе. В бізнесі так само є голова правління і голова виконкому, який реалізує завдання. Це досвід більшості країн, на які ми орієнтуємось, і нам важливо, щоб ці люди з’являлись в результаті відкритого конкурсу, чого зараз немає. Це, до речі, друга новація законопроекту – всі посади державної служби заміщуватимуться виключно в результаті конкурсного відбору – починаючи від найменших, закінчуючи посадами керівників центральних органів виконавчої влади (крім міністрів, які є політиками) і державних секретарів міністерств і відомств. Для цього створюється спеціальна комісія вищого корпусу державної служби, яка формується на пріоритетних засадах Президентом, урядом, парламентом, представниками громадського суспільства, науки, експертних організацій, а також роботодавцями. Їхнє завдання – на підставі розроблених критеріїв здійснити відбір претендентів на посади категорії «А» і запропонувати їх на вибір на призначення Президенту і прем’єру. Суть ще й в тому, що новий міністр не зможе просто так цю людину потім невмотивовано звільнити, а якщо навіть переконає в цьому комісію, наступний державний секретар також з’явиться в результаті конкурсу, а не буде людиною, яку міністр приводить з собою.

А що поганого в тому, що міністр приведе держсекретаря з собою, якщо їм робити одну справу? А так виглядає, що міністру цю людину просто нав’язують.

Завдання апарату – професійно реалізовувати ті цілі і завдання, які ставляться на політичному рівні. Апарат має мати інституційну пам'ять, бути стабільним, знати історію будь-якого питання, а керівник апарату – знати, як ефективно управляти людськими ресурсами в конкретній галузі. Ми повинні розуміти, що державна служба – це професія, а не просто місце роботи, на яке можна прийти і піти. Вона вимагає фахової підготовки, знань достатньо великого масиву інформації, і щоб виростити професійного начальника управління, потрібен не один рік. А щоб виростити державного секретаря або людину з такою компетенцією, потрібно, мабуть, навіть не десять років. Ця людина повинна бути поза політичними впливами, поза якимось партійними квотами. Колись при президенті Кучмі вже вводився інститут державних секретарів, який протримався рік чи півтора, тому що правильні ідеї не були наповнені правильним змістом. Ці посади стали потрапляти в ті ж партійні квоти.

І як зараз цього уникнути?

Через конкурс.

Але людина може потрапити під політичні впливи вже після призначення.

Для цього існують механізми контролю, які також закладаються в законі, в тому числі, дисциплінарне провадження. Якщо з’являються обґрунтовані підозри, проводиться розслідування і суб’єкту призначення рекомендується відсторонити цю людину. Збільшення незалежності тягне за собою і збільшення відповідальності. Якщо говорити не тільки про топ-менеджмент, а й про низові посади, доволі часто людина працює на одній посаді 15 років і не бачить перспективи кар’єрного росту. І часто невеличкі посади рівня начальника відділу в райадміністрації чи міністерстві зайняті чиїмись друзями та «позвоночниками» (призначеними по дзвінку, - «Главком»), а не на засадах, які свідчать про професіоналізм та компетентність. Ми повинні перейти до кар’єрного підходу формування державної служби, коли будь-яка посада займається на конкурсних засадах і, працюючи на одній посаді, ти повинен готувати себе до наступної, щоб бути готовим до конкурсу.

«Зарплата держслужбовця буде залежати від того, наскільки гарно живе країна»

Ви згадали, що діючий закон про держслужбу «заточений» на преференції для держслужбовців, але зараз, здається, робиться все, щоб від держслужби відлякати – зарплати не те, що не індексуються, а зменшуються, при цьому навантаження через скорочення збільшується. Які ж преференції залишаться на держслужбі?

Звичайно, одна з принципових речей, з якими ми повинні визначитися через новий закон, – це питання заробітної плати. Цьому присвячений окремий розділ законопроекту. На сьогодні в Україні після останнього скорочення трохи більше 300 тисяч держслужбовців, з них майже 40 тисяч отримують зарплату на рівні мінімальної – 1218 гривень. Після цього важко задавати питання, чи ця людина займається лише роботою, чи шукає якісь можливості заробітку. Це абсолютно в жодні ворота не лізе, а якщо додати, що середня зарплата на державній службі складає близько 3,5 тисяч, стає зрозумілим рівень вмотивованості, особливо молодих людей, які хотіли б себе реалізувати на держслужбі, але змушені шукати інший варіант заробітку. Друга проблема полягає в тому, що в структурі зарплати держслужбовця лише 30% займає посадовий оклад, а інші 70 % – різноманітні премії, надбавки і інші виплати. Це призводить до того, що держслужбовець, особливо дрібний, надзвичайно сильно залежить від суб’єктивного погляду свого начальника, від лояльності, яку він виявляє, і від готовності виконувати якісь доручення не дуже професійного плану. Зрозуміло, що це теж не мотивує до нормальної роботи, тому ми цю систему ламаємо. Заробітна плата повинна бути збільшена, і ми запроваджуємо чітку формулу – прив’язуємо зарплату держслужбовця до рівня мінімальної зарплати в країні. Таким чином зарплата держслужбовця буде залежати від того, наскільки гарно живе країна. Також ми фіксуємо, що мінімальний оклад держслужбовця – це дві мінімальні зарплати, а не одна. Далі визначається дев’ять груп посад аж до найвищих і стає зрозумілим, хто скільки отримує – зарплата не буде залежати від органу, де працює людина, а лише від її компетенції і професійних обов’язків. І головне, що в структурі зарплати 70% займатиме посадовий оклад і лише 30 % – премії, які виплачуватимуться відповідно до чітко встановлених критеріїв. Тобто матеріальна винагорода буде залежати від результатів роботи.

Які це мають бути результати і хто їх має оцінювати?

Впроваджується система щорічної оцінки держслужбовця, і якщо він її проходить позитивно, то зможе претендувати, по суті, на 13-ту зарплату. По-друге, він стає більш незалежним від свавілля керівника, а саме головне, що будь-хто може, подивившись закон, чітко зрозуміти, яка в нього буде зарплата. Сьогодні, на жаль, абсолютно несправедливо, що в різних міністерствах зарплати головних спеціалістів можуть відрізнятися в два-три рази.

Ще одна новація нового закону полягає в тому, що за межі закону про державну службу будуть виведені працівники патронатних служб, помічники народних депутатів. Закон також не поширюється на Президента, голову АП і його заступників, крім заступника керівника апарату. Це робиться тому, що радники, помічники, консультанти приходять разом з керівником, не проходять ніяких конкурсів і разом з керівником ідуть. Це є не державна служба, а політичні призначення.

Хто буде отримувати найвищу зарплату?

Вищий корпус державної служби – це посади Державного секретаря Кабінету міністрів, державних секретарів міністерств, керівників центральних органів виконавчої влади. Згідно закону, їхній посадовий оклад буде на рівні 15 мінімальних зарплат.

Але в бюджеті на 2015-й рік оклад держслужбовців обмежений 7 «мінімалками»...

Це тільки на рік. Якщо в першому кварталі новий закон, дасть Бог, буде прийнятий, найпевніше він буде вводитись в дію з 1 січня наступного року. Нам ще треба буде зробити багато підзаконних актів, спрямованих на імплементацію закону, прийняти близька тридцяти постанов уряду. Якщо в лютому-березні закон буде прийнятий, то до листопада буде час підготувати всю нормативну базу і вже з новим бюджетом в 2016-му році цей закон, сподіваємося, увійде в дію.

Влада подає всі кроки з скорочення витрат на держапарат як позитив. Ви теж так вважаєте?

Будь-яке скорочення чи збільшення не є показником ефективності, а таким показником є належне виконання функцій. Ми вже починаємо відходити від механічних підходів – на скільки треба скоротити держслужбовців, я дізнаюсь тільки коли ми разом з колегами в уряді проведемо серйозний функціональний аналіз. І побачимо, де є дублювання функцій, де є функції, які є надмірними в умовах ринкової економіки і можуть бути віддані на ринок, де є функції, які в рамках децентралізації доцільно передати органам місцевого самоврядування де є функції, які можна передати саморегулювальним організаціям, в тому числі, в сфері ліцензування і так далі. І виявиться, що насправді нинішній державній апарат, дай Бог помилитися, може, третину, а то й половину функцій не повинен виконувати. Тоді і зрозуміло буде, скільки держслужбовців Україні необхідно – може бути скорочення на 10, 20, 30 %. Це має бути наслідком, а не результатом реформи.

Наскільки складно звільнити держслужбовця?

До цього питання можна підійти з двох сторін. З одного боку, їх не звільняють, тому що нема ким замінити – часто керівники, може, й хотіли б омолодити колектив, але нема чим заохотити нових працівників. Тому часто люди пересиджують на держслужбі. З іншого боку, будь-яке звільнення має бути результатом якогось проступку або порушення присяги державного службовця. Не може бути так, що ти комусь не сподобався і тобі показали на двері.

А якщо просто рознарядка приходить – звільнити 10%?

На жаль, таке є, але намагаються зробити це за рахунок вакансій, бо всі тримають 10–15 % вакансій, щоб мати можливість економити фонд заробітної плати. Або об’єднують підрозділи. Проте дійсно є частина держслужбовців, які опиняються на вулиці – від початку 2014-го року було скорочено приблизно 27 тисяч вакансій державних службовців, з яких, за нашими оцінками, 14–15 тисяч з конкретними ім’ям та прізвищем. Більшість з них знаходить себе на державній службі в інших структурах, частина переходить на роботу до органів місцевого самоврядування і є частина людей, які знаходять себе в інших сферах. До речі, після державної служби люди, як правило, затребувані в бізнес-структурах, тому що вони орієнтуються, яким чином працює державний механізм і приймаються рішення.

А бізнесмени навпаки у нас зараз в держслужбу йдуть.

Є така ротація (сміється). Звичайно, є і частина держслужбовців, які змушені були стати на облік в службі зайнятості. Будь-яке скорочення – це завжди неприємний хворобливий процес, але не можна не позбавлятися держслужбовців, чия робота не є сьогодні виправданою. Україна хоч і повільно, але рухається шляхом створення електронного уряду, «єдиних вікон» і будь-яка автоматизація звільняє від необхідності тримати п’ять людей, коли достатньо двох. Інша річ, що через Національну академію державного управління і центри підвищення кваліфікації треба людей перенавчати і переорієнтовувати. Наведу такий приклад. Сьогодні чітко взятий курс на скорочення різного роду контролюючих органів, але ми повинні подивитися на досвід Німеччини, Польщі та інших країн, де податковий інспектор передусім виконує функцію консультанта для бізнесу і громадян. У нас, як правило, ця функція фіскальна – прийти, перевірити, оштрафувати. Якщо держава відмовляється від фіскального підходу роботи з бізнесом, така кількість контролерів стає непотрібною, але це не означає, що вони не можуть перекваліфікуватися в консультантів, які сприяють бізнесу. Бо якщо завтра в Україні з’явиться загальнообов’язкове декларування, не кожен громадянин зможе правильно порахувати всі свої зобов’язання, заповнити декларацію і їм хтось повинен допомагати. От і знайдеться робота для тих, хто сьогодні є контролерами.

Хто з силовиків є держслужбовцями?

Лише податківці і митники підпадають під закон про державну службу.

«Питання залучення іноземців до держслужби можна вирішити тільки через зміни до Конституції»

Зараз в нас мода на чиновників-іноземців і вони вже інкорпоровані в структури влади, але прийнявши при цьому українське громадянство. В той же час в Адміністрації Президента є думки брати на якийсь час на службу «чистих» іноземців, проте для цього треба змінити законодавство. В новому законі про держслужбу цей момент може бути прописаний?

Насправді, це питання можна вирішити тільки через зміни до Конституції, де чітко зазначається, що право на державну службу мають лише громадяни України. Частково в законі ми даємо на нього відповідь, розмежовуючи політичні і адміністративні посади. Якщо завтра у нас по закону працівники патронатних служб не будуть державними службовцями, іноземці зможуть без зміни громадянства на засадах загального трудового права працювати радниками міністра, помічниками, консультантами Президента, голови АП. Тільки треба буде врегулювати деякі нюанси з допуском до державної таємниці і подібними речами. В іноземців некорупційна ментальність, і було б позитивно, якби те ж Антикорупційне бюро очолила людина, яка взагалі не вмонтована в якісь наші зв’язки.

Відомо, що під час обговорення вашого законопроекту підіймалася тема створення спеціального позабюджетного фонду, з якого б частково фінансувались держслужбовці за грузинським досвідом. І проти цього виступили якраз європейці. Чому ця ідея не пройшла?

Держслужбовець за визначенням – це людина, яка отримує розрахунок з державного бюджету. І йому прямо заборонено суміщати свою роботу з бізнесом і іншими видами діяльності, окрім наукової і викладацької. Якщо ж говорити про політичних призначенців, таких як міністри і тих, хто не підпадає під закон про державну службу, такі варіанти можна розглядати, чинне законодавство цього не забороняє. Такий фонд може бути, але все рівно державний бюджет має брати участь в його формуванні. Це не може бути виключно іноземний чи бізнес-капітал. Це питання ще розглядається і опрацьовуються різні механізми. Особисто я вважаю, що якщо цей фонд буде створений, в ньому має бути паритетна участь бюджету і позабюджетних джерел фінансування.

Не є секретом, що багато хто з небідних держслужбовців-топів доплачують своєму апарату в конвертах, щоб у нього був стимул працювати. Це нормально в нинішній ситуації, коли таким чином вдається втримати професіоналів на держслужбі?

Це свідчить про абсолютно спотворений вигляд нашої управлінської системи. Держава повинна знаходити розуміння, що бідний чиновник дуже дорого їй обходиться. Ми готові говорити про різні механізми, навіть до того, що при радикальному скороченні кількості держслужбвців залишати фонд зарплати в органі незмінним – це дасть можливість тим, хто залишився, легально без всяких конвертів отримувати належне забезпечення.

Ще одним з гасел цієї, та і минулої влади, є децентралізація. Київ нібито готовий віддати багато повноважень на місця, а чи готові чиноникам на місцях брати ці повноваження?

Абсолютне правильне питання, саме тому ми паралельно із новим законом про державну службу підготували законопроект про службу в органах місцевого самоврядування. Вони повинні бути абсолютно гармонізовані між собою, співпадати з точки зору основних принципів і підходів і створювати єдину систему публічної служби. Безумовно, важливо не тільки передати повноваження, а й забезпечити їх ресурсами. І не менш важливо, хто це буде робити, – тобто чи спроможні посадовці місцевого самоврядування ці функції і повноваження відповідально виконувати. Це дійсно проблема. Частково це питання буде вирішене за рахунок перетікання людей з органів державної влади на місця – причому не тільки з Києва, а й з обладміністрацій у виконкоми. Але вже сьогодні треба думати про серйозне навчання і підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування, щоб вони дійсно були готові прийняти ці повноваження – і це треба робити не після того, як відбудеться децентралізація, а вже зараз. В нас планується така низка навчальних заходів.

Голова Адміністрації президента Борис Ложкін визнавав, що коли він прийшов у кабінет на Банковій, на нього дуже тиснула вся ця «радянщина», яка залишилась в приміщеннях державних органів. В багатьох з них ще досі панує дух «часів Щербицького», як його звідти вивітрити?

Філософське, звісно, питання. Борис Євгенович вирішив його за рахунок того, що прикрасив кабінет модерновими полотнами, і це дійсно цікавий вихід із ситуації. А якщо без жартів, щоб цей дух вигнати, треба абсолютно по-іншому побудувати систему державної служби – те, з чого ми починали розмову. Основне завдання держави – якісно надавати людям послуги і сервіс. Це не загальна декларація, а власне суть реформи, бо без цього і авторитет влади не буде зростати, і люди не будуть відчувати себе громадянами, які впливають на те, як і що робить влада. Як тільки система буде перебудована під цю мету, то і абсолютно новий європейський дух з’явиться в наших кабінетах.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
dava

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 403
Репутація : 454
Карма : 41
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Янв 13, 2015 5:16 pm

где то я уже подобное читал Shocked

а вообще все это мне напомнило обнадеживающий слоган нашей сборной, которая в начале ХХI века пыталась попасть на чемпионат мира по футболу - «Наша мета – 201..» и каждый год меняем последнюю цифру.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Янв 13, 2015 5:30 pm

Так і є. Нічого нового. Стандартні "мантри". Хоча, заради справедливості слід сказати, що нічого іншого людина на цій посаді і не могла сказати.

P.S. Маю на увазі що керівник Нацдержслужби (незважаючи на його прізвище) може хоч сто нових редакцій законів написати, але не він вирішує чи набудуть вони чинності. Але, оскільки за посадою він ніби то головний по держслужбі в країні то має хоч якось викручуватися у коментарях та інтерв'ю.


Последний раз редактировалось: LEXXX (Ср Янв 14, 2015 10:41 am), всего редактировалось 1 раз(а)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Максим

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 977
Репутація : 1095
Карма : 86
Дата регистрации : 2014-03-28

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Ср Янв 14, 2015 10:12 am

Писал на сайте, напишу и здесь по поводу этой статьи Ващенко...

Статейка действительно ниочем!!! "Понравились" два тезиса:

1 - "Якщо в першому кварталі новий закон, дасть Бог, буде прийнятий, найпевніше він буде вводитись в дію з 1 січня наступного року. Нам ще треба буде зробити багато підзаконних актів, спрямованих на імплементацію закону, прийняти близька тридцяти постанов уряду. Якщо в лютому-березні закон буде прийнятий, то до листопада буде час підготувати всю нормативну базу і вже з новим бюджетом в 2016-му році цей закон, сподіваємося, увійде в дію." - САМИ НЕ ЗНАЮТ ЧТО И КАК, ЛИШЬ БЫ ПИЗ...ТЬ. ОПЯТЬ ГОД ЖИТЬ УБОГО. А ПОТОМ НЕИЗВЕСТНО ЧТО БУДЕТ. ДОЛЛАР ПО 50 ГРН.?

2 - "Сьогодні чітко взятий курс на скорочення різного роду контролюючих органів, але ми повинні подивитися на досвід Німеччини, Польщі та інших країн, де податковий інспектор передусім виконує функцію консультанта для бізнесу і громадян. У нас, як правило, ця функція фіскальна – прийти, перевірити, оштрафувати. Якщо держава відмовляється від фіскального підходу роботи з бізнесом, така кількість контролерів стає непотрібною, але це не означає, що вони не можуть перекваліфікуватися в консультантів, які сприяють бізнесу." - КАКОЙ НАФИГ КУРС? НАЛОГОВУЮ ЧТО ЗРЯ НАЗВАЛИ НО-НОВОМУ - ФИСКАЛЬНА СЛУЖБА?? ЦЕЛЬ ОДНА ВЫБИВАТЬ ДЕНЬГИ В БЮДЖЕТ И В НЕ БЮДЖЕТ!
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Чт Янв 15, 2015 5:53 pm

Понад рік говоримо про необхідність очищення влади. Насамперед, така процедура, відповідно до закону, поширюється на осіб, які обіймали керівні посади за часів президентства Януковича.

Очевидно, все йшло б набагато простіше, якби режим "Сім'ї" офіційно визнали злочинним. Але так чи інакше закон "Про очищення влади" прийнято. Та чи працює він?..

Для мене, як людини яка йшла проти системи вибудуваної чиновниками, котрі напряму втілювали в життя концепцію згадуваного "гаранта", залишається відкритим питання: сьогоднішня влада справді думає, що українське суспільство настільки недолуге й сліпе, що ним й надалі можна нахабно ігнорувати?

Впевнена, що подібні думки з'являються сьогодні у багатьох моїх співвітчизників.

Країна захлинається в корупції, населення стає дедалі біднішим, щодня мас-медіа друкують викривні матеріали про чиновників, які сидять на теплих стільцях готові за посаду продати матір рідну...

Боляче дивитися, як 75-річна бабуся продає кришені з яблук, впрошуючи людей купити, бо ж "пенсії  вистачає лише на хліб".

Нам обіцяють світле майбутнє колись, через надцять років, а зараз йде війна, вимикають світло, не індексують пенсії, заморожують зарплатню.

Запитаєте, як пов'язана люстрація із щоденним зубожінням людей? Пояснюю.

Очищення влади логічно породжує оновлення. Це як в медицині – спочатку рана, потім зеленка, а далі з'являються молоді клітини, відбувається процес регенерації.

За визначенням Вікіпедії, "це відновлення структурних елементів тканини замість пошкоджених або загиблих", а відтак організм одужує.

З раною зрозуміло – це чиновники вищого рангу попереднього режиму. А от з наступними діями проблематично, оскільки рани не обробляються антисептиками, вони й далі гниють.

У вигляді тих же самих чиновників попереднього режиму, яких переміщають з одного зручного стільця на інший. А вони не знають інших способів керувати державою, окрім того, як тугіше затягнути пасок – бажано на шиї – бабці, яка не може купити собі ліків.

І при тому влада дозволяє собі цинізм – мовляв, це професіонали вищого рангу, яких немає ким замінити.

Як колишній держслужбовець, відкрию вам велику таємницю: державна служба до певної міри буде виконувати свої основні функції, навіть якщо сьогодні й зараз звільнити усіх керівників органів виконавчої влади.

Інша справа, що в такому стані вона не протримається довго, але той мінімум часу для оновлення, топ-менеджмент протримається.

Та й в чому полягає отой професіоналізм чиновників Януковича?! Чи не в тому, аби через різні корупційні схеми привласнювати державні кошти, влаштовувати на посади "своїх" людей, часто тих, які ні за рівнем освіти, ні за досвідом не відповідають вимогам вакантної посади?

Особисто знаю керівника вельми значущого відомства, який "водить" за собою секретарку по мірі просування по службі, надавши сьогодні їй певного статусу, що прирівнюється до начальника відділу.

А жіночка з педагогічною освітою провінційного вузу просто готує для свого шефа салат "олів'є". І зовсім не береться до уваги той факт, що за кухарські вміння дамочці сплачується зарплатня з преміальними начальника відділу з бюджету, який, за словами прем'єра, має наповнюватися за рахунок того, щоб ми з вами, шановні співвітчизники, затягували паски.

Але при цьому нам розповідають про міфічний процес люстрації.

Особливо переймається моментом встановлення справедливості голова Нацагентства з питань державної служби пан Ващенко. Не дивно – посада зобов'язує. Враховуючи те, що з його призначенням у липні цього року піднявся неабиякий скандал у пресі.

Дійсно, шановні можновладці, дайте відповідь на питання: як людина, яка у часи Майдану обіймала посаду першого віце-президента Національної академії держуправління при президентові, яка була заступником віце-прем'єра Тігіпка може очолити орган, що напряму має бути зацікавленим в очищенні влади?


А може, ми настільки ідеальне суспільство, що згаданий чиновник, каючись перед народом, пролюструє себе сам?..

Сьогодні багато говорять про недосконалість закону, про те, що, мовляв, за що їх люструвати? Та хоча б за те, що жоден з них, спостерігаючи за злодіяннями системи, не написав заяву про звільнення, не приєднався до Майдану, а значить, мовчки підтримував режим.

За те, що кожен з них несе автоматично опосередковану провину за кров, яка лилась рік потому і продовжує литися.

За те, що будучи при владі тоді, вони нищили людей у той чи інший спосіб, чим призвели країну до сьогоднішніх подій.

І, нарешті, давайте називати речі своїми іменами, не дослуховуючись до лукавства чиновників, які називають природний процес люстрації "полюванням на відьом".

Пам'ятаймо: вони всіма частинами тіла будуть триматися за свої крісла, міняючи партії, даючи хабарі, використовуючи зв'язки.

Вони звикли до кухарок на роботі, до дорогих автівок, до того, що приходячи на посаду, вони вважають відомство приватною власністю, а відтак роздають і продають посади.

Вони НЕ ВМІЮТЬ по-іншому.

Але при тому, шановні, ви мусите знати, що ми – громадянське суспільство – будемо з вами боротися. І рано чи пізно – думаю, набагато раніше, ніж вам хочеться, – ви будете із соромом усунуті з влади. Назавжди. Пам'ятайте про це, панове. Поки що ПАНОВЕ.

Тетяна Сиротенко, директор департаменту Міжнародного інституту гуманітарних технологій, для УП

http://www.pravda.com.ua/columns/2015/01/14/7055064/
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Янв 20, 2015 7:09 am

В рамкам впровадження нової редакції Закону України «Про державну службу» на базі Експертно-консультативної Ради при Нацдержслужбі буде створено методологічну групу з питань реформування центральних органів виконавчої влади та організації підбору кадрів

На черговому засіданні експертно-консультативної ради при Національному агентстві України з питань державної служби було схвалено рішення щодо створення методологічної групи з питань реформування центральних органів виконавчої влади  та підбору кадрів.

Ініціатором створення такої групи виступив член еспертно-консультативної ради, координатор проектів Громадянської Платформи Нова Країна Сергій Сорока.

«Основним завданням методологічної групи буде розробка методичних рекомендацій з питань реорганізації ЦОВВ, типової оргструктури та проектів посадових обов'язків з подальшим їх застосуванням на практиці», зазначив Сергій. «На жаль, на сьогодні практично відсутня координація та обмін інформацією між міністерствами та іншими органами виконавчої влади щодо реорганізації функціоналів та апаратів тих, що або вже почали процес власного реформування, або готуються до цього. Принаймні на перших порах методологічна група може стати таким центром координації».

Крім того, до вступу в дію нової редакції Закону України «Про державну службу» і затвердження Порядку проведення конкурсів, члени групи спільно із Нацдержслужбою зможуть взяти на себе розробку Тимчасового порядку чи рекомендацій щодо проведення конкурсів на державну службу.

Ініціатива була підтримана Головою Нацдержслужби Констянтином Ващенко, представниками  громадських організацій «Реанімаційний пакет реформ», Центру політико-правових реформ, «Східноукраїнського центру громадських ініціатив», науковцями, що входять до складу Експертно-консультативної ради при Нацдержслужбі, а також запрошеними до її роботи: радником Адміністрації Президента України Іваном Хілобоком та співзасновником Громадянської Платформи Нова Країна Валерієм Пекарем.

Наразі готуються організаційно-правові документи щодо діяльності методологічної групи з питань реформування центральних органів виконавчої влади  та організації підбору кадрів.



Цікава така група створюється і повноваження завдання у неї будуть "багатообіцяючі" для всіх ЦОВВів та держслужбовців.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
dava

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 403
Репутація : 454
Карма : 41
Дата регистрации : 2014-03-26

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Вт Апр 07, 2015 11:06 am

Телеканал Рада. Інтервю Голови Нацдержслужби Костянтина Ващенка

з.ы. бла-бла-бла, такое пора уже размещать в разделе "Усміхнись"
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Чт Апр 09, 2015 9:11 pm

Із рубрики "Наш ответ Чемберлену".

Декілька днів тому керівник Нацдержслужби нібито сказав такі слова (на сайті КМУ та Нацдержслужби у аналогічних повідомленнях таких слів не було):
"З державної служби буде виведена велика категорію нинішніх службовців - це працівники патронатних служб, персональних офісів різних структур, де сьогодні є держслужбовці, але ці органи не виконують функції державної служби, наприклад, Національна академія держуправління, Інститут стратегічних досліджень і багато інших установ - їх працівники втратять цей статус. Також законом передбачено, що втратять статус держслужбовців працівники структурних підрозділів міністерств і відомств місцевих органів влади, які виконують функції з обслуговування - це господарські управління, IT", - пояснив глава Нацагентства.

І тепер цитата з сьогоднішнього Указу Президента України:
4. Кабінету Міністрів України переглянути віднесення посад державних службовців Національного інституту стратегічних досліджень до відповідних категорій посад державних службовців, виходячи з категорій посад державних службовців працівників Апарату Ради національної безпеки і оборони України.
(А у 2013 році їм Кабмін понизив і так високі категорії)

Це так, штришок. Далі буде ...

Маю на увазі, що під час розгляду законопроекту у ВРУ багато категорій працівників, що планувались розробниками під виведення зі статусу держслужбовців, по-факту такий статус не втратять. Хоча це нормальна практика узгодження позицій. Згадайте, хоча б, трансформації з багатьма категоріями працівників під час розгляду нової редакції ЗУ "Про ДС" (що так і не набрала чинності). Та й під час узгодження на рівні ЦОВВ і КМУ частина друга статті 6 стаття цієї нової редакції законопроекту "Про ДС" значно розширилася. Чи чудові трансформації із ключовими/революційними (судячи із всіх попередніх презентацій) статтями, що встановлювали мінімальний оклад "найменшого" держслужбовця на рівні 2, 1,5, 1,2 мінімалок. Ой, ... згадав, вони ж пропали взагалі.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Чт Фев 25, 2016 4:23 pm

А хто знає, чому сайт http://guds.gov.ua не перероблять в, наприклад http://napds.gov.ua?
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 10:50 am

Інтерв'ю Голови Нацдержслужби Костянтина Ващенка газеті "Урядовий Кур'єр" № 66 від 07 квітня 2016 року


Матриця функцій службовця — сервісна і регуляторна
Новий закон «Про державну службу» захищатиме її представників від політичних впливів

Із 1 травня цього року набуває чинності закон «Про державну службу». Серед його новацій — запровадження посади державного секретаря як керівника держслужби у Кабінеті Міністрів та міністерствах, а також незалежність держсекретарів та службовців від політичних впливів, результатів виборів, зміни міністрів.
Зазвичай настрої, з якими з приходом нової політичної сили державні чиновники сідають на валізи, демотивують працівників, що призводить до плинності кадрів. Прихід нового міністра не має бути причиною «тектонічних» кадрових змін. Він має ставити лише завдання в межах угоди коаліційного уряду, а держслужбовець — професійно їх виконувати.
Закон стосується інтересів 250 тисяч держслужбовців, які працюють у системі органів виконавчої влади, і 80 тисяч держслужбовців органів місцевого самоврядування. Цікаво, що після завершення децентралізації й ухвалення змін до Конституції левова частка повноважень та компетенцій перейдуть від органів держвлади на рівень територіальних громад. Про те, як реалізовуватимуть закон, «УК» розповів голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин ВАЩЕНКО.
— Пане Костянтине, чи стане держслужба завдяки новому закону «Про державну службу» більш привабливою?
— Див не буває, і 1 травня ми не прокинемося у країні, де буде абсолютно нова держслужба. Але саме з цього часу мають відбутися зміни, які зроблять її представників більш захищеними зокрема від політичного впливу (закон дає чіткий поділ на політичні та адміністративні посади). Це гарантуватиме держслужбовцеві стабільність, кар’єрне просування, мотивацію для якісного виконання службових обов’язків.
Закон побудовано на європейських принципах демократичного урядування. В ефективній державі обслуговують потреби громадян, держава їм не заважає, а допомагає розв’язувати повсякденні проблеми та надає якісні послуги. Існуватиме зрозуміла і прозора модель оплати праці, запроваджується конкурсний відбір і для вступу на державну службу, і для просування на ній. Відійде те, що руйнує держслужбу і демотивує її представників: квотний принцип призначення, призначення за кумівськими, родинними або ще якимось зв’язками.
— Конкурси на посади держслужбовців проводять і нині.
— Вони не дають належної якості держслужби. І на посади вищих чиновників таких конкурсів немає. До речі, одна з новацій закону «Про державну службу» — запровадження посади держсекретаря як керівника держслужби у Кабінеті Міністрів та міністерствах. Друга новація - незалежність держсекретарів та службовців від політичних впливів, результатів виборів, зміни міністрів. Настрої, з якими із приходом нової політичної сили державні чиновники сідають на валізи, демотивує працівників. Прихід нового міністра не має бути причиною для «тектонічних» кадрових змін. Новий міністр має ставити лише завдання в межах угоди коаліційного уряду, а держслужбовець — професійно забезпечити їх виконання. Саме нинішня практика призвела до плинності кадрів на держслужбі.
На діяльність службовців органів місцевого самоврядування впливатиме закон «Про службу в органах місцевого самоврядування». Відповідний законопроект уже готуємо з парламентом до другого читання. Цей документ розділятиме виборні посади та посади інших службовців органів місцевого самоврядування.
— Чи вдається істотно підвищити зарплати чиновників за рахунок їхнього скорочення?
— Останні два роки відбувається скорочення кількості державних службовців. На сьогодні в Україні приблизно 250 тисяч держслужбовців, які працюють у системі органів виконавчої влади, і 80 тисяч осіб держслужбовців органів місцевого самоврядування. Після того як відбудеться децентралізація, коли буде ухвалено зміни до Конституції, левова частка повноважень та компетенцій перейде від органів держвлади на рівень територіальних громад. Але тоді громади мають бути кадровоспроможними, й нинішня «пропорція» зміниться: приблизно 100 тисяч держслужбовців перейдуть працювати в органи місцевого самоврядування.
Але законопроект «Про службу в органах місцевого самоврядування» передбачає, що самі територіальні громади матимуть повноваження визначати структуру виконавчих органів, чисельність залежно від наявності завдань та ресурсів. Держава гарантуватиме мінімальні зарплати посадовцям, а решту вирішуватиме громада, зокрема рівень оплати праці. Якщо у громаду надходять інвестиції, створюються робочі місця, вона економічно процвітає, це свідчитиме, що чиновники працюють ефективно, і тоді вони повинні мати більшу зарплату. Такого зв’язку, на жаль, поки що немає, але він має бути.
Питання зарплати найбільш болюче в держслужбі: 40% держслужбовців отримують зарплату на рівні мінімальної. Питання зарплати поділяється на дві складові: сама модель зарплати (нині 40% її становить оклад, а решта — премії, що змушує бути лояльним до керівника). Закон встановлює зарплату на рівні 70%, 30% — премія, плюс виплата за вислугу років і доплата за ранг, розміри яких має встановити Кабмін.
Друга складова зарплатного питання — її підвищення. Уряд з парламентом знайшов компроміс щодо встановлення перехідного періоду протягом двох років. Наприкінці цього періоду оклад у держслужбовця має бути не меншим від двох мінімальних зарплат. Уже в цьому році піднімаємо частку зарплати в посадовому окладі. А з 1 січня 2017-го щопівроку підтягуватиметься в абсолютних цифрах рівень зарплати.
— У якому стані підготовка понад 30 нормативно-правових актів, необхідних для запровадження цього закону в життя?
— Із цих документів не всі першочергові, але половину з них, думаю, ухвалимо до 1 травня. Без них закон не зможе запрацювати. На сьогодні уряд зокрема врегулював питання проведення конкурсів, діяльності комісії вищого корпусу, стажу, відпусток. Найближчим часом він планує ухвалити постанови, які стосуються схеми посадових окладів держслужбовців.
Один з напрямів нашої роботи — інформаційно-роз’яснювальний, оскільки новий закон викликає чимало запитань, і навколо нього багато страхів.
— Наприклад?
— Багато питань виникає у тих держслужбовців, які втратять цей статус. За межі держслужби буде виведено, наприклад, працівників патронатної служби. Але із втратою статусу держслужбовця вони отримають і певні переваги. На них не поширюватимуться обмеження, визначені для держслужбовців. Наприклад, вони отримають право суміщати роботу, працювати на півставки, що нині неможливо.
— Новий закон закріплює загальну систему пенсійного забезпечення і ліквідує систему спецпенсій та пільги. А як вирішуватиметься питання щодо держслужбовців, які пропрацювали 10—20 років за старим законом, сплачуючи вдвічі більший соціальний внесок, і розраховували на відповідну пенсію?
— У перехідних положеннях закону ми відновили справедливість у цьому плані, прописавши, що ті держслужбовці, які на момент набуття чинності нового закону заробили собі право, яке передбачав попередній закон, на спецпенсію, відпрацювавши 10 або 20 років, то за ними це правило потрібно зберегти. Це зроблено з міркувань справедливості. Адже держслужбовці й прирівняні до них сплачували більший відсоток єдиного соціального внеску (6,1%, тоді як пересічні громадяни — 3,6%). Це не пільга, а кошти, які в більшому обсязі сплачували держслужбовці для отримання більшої пенсії. І коли в держслужбовців забрали це право, то відбулася дискримінація, і я радий, що в непростій дискусії з парламентом це право відновлено. Це не відновлення спецпенсій, а відновлення гарантій, які давалися людям, що давно працюють на держслужбі. Це стосується й прирівняних до держслужбовців посадовців органів місцевого самоврядування.
— Тобто ці люди тепер мають право на держпенсію і можуть ще працювати без позбавлення їх зарплати?
— Думаю, що так.
— Держслужбовці категорії «А» мають володіти однією з трьох офіційних мов ЄС. Які часові межі передбачено для втілення в життя цієї вимоги? Як вирішують «мовне» питання серед нинішніх чиновників?
— Оскільки більшість питань обговорюють у кулуарах тет-а-тет, наявність перекладача іноді стримує відвертість у розмові й ефективне проведення переговорів. Нині вперше в Україні маємо ситуацію, коли Президент та члени уряду повинні вільно володіти англійською мовою, бо це спрощує вирішення багатьох питань і комунікацію з партнерами.
Один з архітекторів сінгапурських реформ Лі Куан Ю на запитання, яку реформу він робив першою, всі очікували, що він скаже про податки, пов’язані з реформами держуправління, та він сказав, що першою реформою було те, що… змусили всіх розмовляти англійською мовою. Тепер і в нас серед умов входу до вищого ешелону держслужби є така вимога.
Розуміючи, що потрібно підготуватися до цього, навчитися або підтягнути рівень у перехідний період, цій нормі нададуть чинності з 2018 року. Для людей, які працюють або претендують на вищі посади в держслужбі, є час. Вважаю, що це правильно. Президент оголосив 2016-й Роком англійської мови. А уряд розробив необхідні заходи, які дають змогу держслужбовцям навчатися і здобувати відповідну мовну кваліфікацію.
— Час для затвердження Стратегії реформування державного управління, що є однією з вимог представників ЄС, переносили вже кілька разів. На якій стадії опрацювання цей документ?
— Нацдержслужбу залучено до підготовки цієї стратегії. Її ухвалення — одна з умов отримання фінансової допомоги від закордонних партнерів. Ми відповідаємо за компонент, що стосується реформи держслужби, і щодо цього в нас немає неузгоджених питань із європейськими експертами, представниками ЄС. Але стратегія містить інші напрями: реформування політики, Кабміну, центральних органів виконавчої влади, врегулювання адмінпроцедур, прозорість фінансів. Це комплексний документ, і за кожен з компонентів відповідальні міністерства.
Нині доопрацьовують цю стратегію, і ми очікуємо, що Україну найближчим часом відвідають експерти з ЄС, і буде затверджено остаточну версію цього документа, яка влаштує обидві сторони.
— Чи відрізняється менталітет нашого та закордонного держслужбовця?
— Звичайно, відрізняється. Але питання не в людях, а в правилах гри. Завдання податкового інспектора в Німеччині полягає не у виконанні плану зі збирання податків, а в допомозі платникові податків у правильному заповненні декларації й платіжних документів, щоб не припуститися помилок. Натомість працівник нашої фіскальної служби спрямований на те, щоб знайти, покарати і стягнути штраф. По-різному сформульоване завдання, і по-різному відбувається спілкування.
Модель держуправління передбачає, що на перший план серед функцій держави виходять сервісна і регуляторна. Тобто слід зробити систему нормативних актів такою, яка була б зручною бізнесу, громадянам, у якій держава була б найменш помітна, а люди почувалися найбільш захищеними. У цьому суть реформ, які мають відбутися в Україні, а це спричинить і зміни в ментальності нашого держслужбовця.
PS. Цим матеріалом редакція започатковує серію публікацій, присвячену роз’ясненням основних змін у функціонуванні держслужби, з чим зіткнуться чиновники різних рівнів у зв’язку з набуттям чинності закону «Про державну службу».
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Максим

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 977
Репутація : 1095
Карма : 86
Дата регистрации : 2014-03-28

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 11:43 am

Цитата :
— У перехідних положеннях закону ми відновили справедливість у цьому плані, прописавши, що ті держслужбовці, які на момент набуття чинності нового закону заробили собі право, яке передбачав попередній закон, на спецпенсію, відпрацювавши 10 або 20 років, то за ними це правило потрібно зберегти. Це зроблено з міркувань справедливості. Адже держслужбовці й прирівняні до них сплачували більший відсоток єдиного соціального внеску (6,1%, тоді як пересічні громадяни — 3,6%). Це не пільга, а кошти, які в більшому обсязі сплачували держслужбовці для отримання більшої пенсії. І коли в держслужбовців забрали це право, то відбулася дискримінація, і я радий, що в непростій дискусії з парламентом це право відновлено. Це не відновлення спецпенсій, а відновлення гарантій, які давалися людям, що давно працюють на держслужбі. Це стосується й прирівняних до держслужбовців посадовців органів місцевого самоврядування.

А как же те кто проработал скажем 5 лет, ну или 9 лет 9 мес, и не дотягивают до стажа 10 лет? Они получается платили ЕСВ 6,1% зря. Пенсии не получат, и деньги не вернут.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 11:59 am

9 лет 9 мес - мій стаж державної служби буде на 1 травня 2016 року. І хто мені поверне переплату 2,5 % єдиного соціального внеску за ці роки?? Може до суду звернутися? Перспектива є))
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
bova

Эксперт
Эксперт


Женщина Сообщения : 231
Репутація : 266
Карма : 33
Дата регистрации : 2015-09-25

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 12:45 pm

Нехай-би компенсували надміру відраховані кошти на ЄСВ за кожен відпрацьований рік (у мене їх шість)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 2:01 pm

А чому за рік? Потрібно компенсувати за кожен місяць.

Ну, а з "9 років 9 місяців" це взагалі Mad Mad Mad . Ох мені ці "приграничные" показники.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Cepiyc

Эксперт
Эксперт


Мужчина Рыба Сообщения : 259
Репутація : 295
Карма : 28
Дата регистрации : 2015-04-08
Возраст : 31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пт Апр 08, 2016 8:34 pm

В мене на 1 травня буде 8 років і 11 місяців. Тоже не приємно. Але з другої сторони перерахунок пенсій забрали, а до пенсії ще б дожити...
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
LEXXX

Admin
Admin


Мужчина Сообщения : 1193
Репутація : 1386
Карма : 136
Дата регистрации : 2014-05-13

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пн Ноя 07, 2016 1:28 pm

Інтерв'ю Голови Нацдержслужби К.О. Ващенка 5-му каналу.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
sanya13579

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 252
Репутація : 269
Карма : 16
Дата регистрации : 2015-10-03

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пн Ноя 07, 2016 2:20 pm

Аяяяй, не буде уже ніяких двох мінімалок, некомпетентний голова Нацдержслужби, що уже казати за простих людей.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Сатурн

Эксперт
Эксперт


Мужчина Сообщения : 531
Репутація : 580
Карма : 51
Дата регистрации : 2014-03-31

СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Пн Ноя 07, 2016 3:15 pm

@sanya13579 пишет:
Аяяяй, не буде уже ніяких двох мінімалок, некомпетентний голова Нацдержслужби, що уже казати за простих людей.

Ну чому ж ви зразу так строго до Костика, ця ж ідея відв'язки пос.окладу від мінімалки ще існує тільки у вигляді законопроекту)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Спонсируемый контент





СообщениеТема: Re: Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)   Сегодня в 8:53 am

Вернуться к началу Перейти вниз
 

Ініціативи нового керівництва Нацдержслужби (Костянтин Ващенко)

Предыдущая тема Следующая тема Вернуться к началу 
Страница 1 из 1

Права доступа к этому форуму:Вы не можете отвечать на сообщения
Форум державих службовців України :: Держслужба :: Державна служба України :: Нацдержслужба-
Рейтинг@Mail.ruЯндекс.Метрика